Kinderen zullen beginnen met school voor hun zesde verjaardag, meer een ADHD-diagnose – een studie in München WissenschaftlerBei kinderen eerder naar school dan hun collega ‘ s vaker worden gediagnosticeerd met een Hyper activiteit disorder (ADHD) – een recent onderzoek door de Universiteit van München toont. Maar het leed van deze kinderen zijn eigenlijk meer kans om ADHD hebben of een van onze inschrijvingsbeleid te leiden tot een verkeerde diagnose?
Als er in deze weken van het nieuwe schooljaar begint, in sommige Staten zelfs een jaar of vijf voor de eerste Keer op de weg naar school. Als de deadline voor de Inschrijving is in de deelstaat Baden-Württemberg, Beieren, Brandenburg, Nedersaksen en Noord-Rijnland-Westfalen, de 30. September. Dit betekent dat kinderen voorafgaand aan deze dag, zes jaar oud zijn, komen in de school. In Berlijn, de datum is nog slechts 31. In December.
In een recente studie, onderzoekers van de Ludwig-Maximilians-Universiteit München, ongeacht of deze inschrijving beleid heeft een invloed op de frequentie van het stellen van de diagnose ADHD. Om dit te doen, ze geanalyseerd Federale overheid-breed en Fonds cross-medische facturering en drug prescription gegevens van ongeveer zeven miljoen kinderen en jongeren tussen vier en 14 jaar.
Het resultaat: In het geval van kinderen die zijn geboren in de maand voorafgaand aan de afsluitingsdatum, is vaker een ADHD diagnose 5,3 procent) (zoals in het geval van kinderen, in de maand na de datum van de verjaardag van (4,3 procent) en in de Opleiding voor bijna een jaar ouder dan hun jongste klasgenoten.
Common verkeerde diagnose ADHD bij jongere kinderen?
Een open vraag is de reden waarom in het geval van de jonge school kinderen de diagnose ADHD wordt steeds vaker gemaakt. De onderzoekers suggereren echter dat het gedrag van deze kinderen wordt vaak vergeleken met haar oudere klasgenoten, en ze staan als een impulsief, hyperactief en onoplettend. Snel de verdenking valt vervolgens op ADHD, is de reden voor het gedrag van de kinderen is meestal vrij onschuldig: ze zijn jong en onvolwassen zijn dan hun klasgenoten, en een sterker spel en ze vinden het moeilijker om stil te zitten voor lange periodes en om zich te concentreren.
De onderzoekers bekritiseren dat de school de inschrijving beleid invloed kan hebben op de diagnose, de frequentie van psychische stoornissen bij kinderen, en die kinderen die worden geboren kort voor de inschrijving datum van uw provincie zijn in het nadeel, omdat in aanvulling op een mogelijk stigma in het Kielzog van een dergelijke diagnose van ADHD-medicijnen met sterke bijwerkingen.
Een beoordeling van de bijstand, of uw kind heeft last van ADHD, vindt u hier.
Hamburg-harburg, 12. Augustus