Richard heeft weten te doen, Ondanks de ADHD, de Jongen heeft geen drang om drugs voor veel beweging, te weinig concentratie: Een pil was Richard is stil, te stil. Wat hielp de Hyper actieve jongen echt, en wat zijn de gevaren van ADHD-medicijnen bergen, lees hier.
Mama, vandaag kreeg ik een Twee-voor-mijn-eenheid, roept hij Richard (11)* in de voordeur en balken op zijn moeder. Kerstin neemt hun schat in de Arm en geeft hem een kus. Ik ben zo blij dat Richard heeft Leren weer plezier – zonder pillen, zegt de leraar. Richard genoemd als 600 000 andere kinderen in Duitsland ADHD in de aandacht-tekort-syndroom. Dit is een psychische aandoening waarbij de focus Zieke moeilijk, erg impulsief en Hyper-actief. De ziekte begint in de vroege jeugd, tussen de drie en vijf jaar, maar is vaak alleen herkend in de school. Dus zoals het geval is met Richard. Op de leeftijd van drie, had hij de drang voor een ongelooflijke beweging. Voortdurend, hij vormde de oudere kinderen in de Kleuterschool tot een wild Ravotten. Hij was nooit moe, en bracht zijn leerkrachten vaak tot wanhoop, vertelt de moeder. Geen Zorgen. Kinderen moeten uitleven.
Al de eerste ADHD-pil beats
Maar dan Richards levendigheid in de school is het Probleem: Hij heeft geen behoefte aan het volgen van de leraar. Het is moeilijk voor hem om te zitten in een klas, hij verstoort. Richard bracht bijna dagelijks aansporingen naar huis te nemen. De leraar klaagde over zijn gedrag. En Kerstin geprobeerd met gesprekken, Verboden en straffen, om Richard te zijn zintuigen. Tevergeefs. Tot slot, Kerstin probeert de hulp van de kinderarts. De opmerkingen ADHD, een tablet van Ritalin wrijft drie keer per dag. En eigenlijk. De eerste pil op de beats. Richard is meteen rustig klaar en gewillig om alle taken. Ook zijn cijfers drastisch te verbeteren. Niettemin, een moeder maakt zich zorgen over Kerstin: Richard was veranderd. Hij gehoorzaamde, alle taken afgesloten, maar lusteloos. Niets hem meer plezier. Hij gedroeg zich als een robot. Dat was mijn Jongen.
Er is geen manier om de ADHD-medicatie
Kerstin is in de kinderen van de kliniek om te controleren of het gaat zonder Ritalin. De diagnose is hard: ik Wil een kind die goed opgevoed is en goed is in de school, is er geen manier om de pil. Zonder medicatie Richard heeft meer vreugde, maar het is weer opstandig en fidgety. De beslissing is moeilijk voor de ouders Kerstin en Thorsten. En weer vroegen ze zich dezelfde vragen: Wat is belangrijker, gehoorzaam, goed aangepaste, goede cijfers? Of de vreugde van het leven Richard is niet veel meer waard?
Op een berg, leren kinderen zonder ADHD drugs te leven
Sinds Kerstin gehoord van je kinderen pychologen van een uniek Experiment: Op een Zuid-Tiroolse Alm elf jongens gediagnosticeerd met ADHD moeten leren hoe om acht weken te leven zonder drugs. De göttingen neurobioloog Gerald Hüther heeft geduwd dit project en verzorgd met andere psychologen in de kinderen. Kosten: 2000 Euro. Een Hoop Geld. Maar een Kans voor Richard!, besloten wordt aan de ouders. En inderdaad, Richard kwam terug met een andere man. Zijn enthousiasme was terug. Hij evenwichtige werkte, was in staat om zich te concentreren op taken. En het gevoel dat de school had! Zelfs zonder een tablet! Ongelooflijk. Hoe is dat mogelijk? Kerstin en Thorsten geleerd: Op de berg, er was geen televisie, geen Computer en geen snoep. De kinderen kregen vaste taken, zoals het verzorgen van dieren, accommodaties schoon te houden. Duidelijke regels, in het bijzonder het dagelijks leven. Een inbreuk gevolgen kan hebben. En nee bleef nee, ondanks de tranen!
In weerwil van ADHD Richard heeft geen medicatie
Aandacht en regels van de maatregelen zijn om het werk goed zonder ADHD medicijnen. Richard heeft het gedaan. Kerstin: we hebben Ook kennis van de regels. Televisie en computers zijn zelden ingeschakeld. Richard heeft verplichtingen thuis. Sport is een onderdeel van de dagelijkse routine, dus hij kan uitleven. En het werkt voor een half jaar zonder medicatie!
*Naam veranderd door de redactie