Zo kunt u voorkomen dat stoornissen in de bloedsomloop

Sommige stoornissen in de bloedsomloop kan worden voorkomen door het tegengaan van atherosclerose. Degenen die al hebben stoornissen van de bloedsomloop, te voorkomen dat de klachten verergeren.

Algemene tips voor een gezond cardiovasculair systeem

  • U niet rookt. Als je een roker, probeer dan om het op te geven. Stoppen-met-roken programma ‘ s die u kunnen helpen. Uw arts kan u adviseren welke maatregelen te nemen om te stoppen met Roken voor u.
  • U kunt ziekten die invloed hebben op de bloedcirculatie, de juiste behandeling. De suiker ziekte (Diabetes mellitus), hoge bloeddruk en stoornissen van de vetstofwisseling.
  • Let op uw gewicht. Obesitas, Diabetes, verhoogd cholesterol, hoge bloeddruk en daardoor de risicofactoren van atherosclerose. U heeft problemen met het behouden van je normale gewicht of bereiken? Self-help groepen of een speciale sport-groepen voor Zwaarlijvige mensen kan motiveren en helpen u met het realiseren van uw doel.
  • Je beweegt op een regelmatige basis. Dit houdt bloedvaten elastisch en zorgt ervoor dat het hart genoeg bloed door de pompen. 30 minuten snel wandelen of Fietsen, drie dagen per week een positief effect heeft.
  • Als u behoefte aan een langere periode van tijd, bijvoorbeeld na een operatie – kunt u worden voorgeschreven door uw arts de dagelijkse Anti-trombose-injecties. Deze bevatten een actief ingrediënt dat remt de bloedstolling en voorkomt de vorming van bloedstolsels.

De bloedsomloop bevorderen

Bewegung fördert die Durchblutung

Beweging bevordert de bloedsomloop – een-half tot een uur per dag vermindert het risico op een beroerte door elf procent

Met verschillende kleine Oefeningen, die u kunt toepassen in het dagelijks leven, de circulatie van het bloed. Een aantal van hen kunt u oefenen onopvallend in het kantoor of onderweg. In het uitoefenen van uw aderen in slechts tien minuten per dag:

  • Fußwippe: rechtop staan en je staat op de toppen van de tenen. Rol langzaam op de hielen. Herhaal deze Oefening tien keer.
  • De toppen van de tenen: Tekenen in de tenen van een voet naar boven en laat hem weer langzaam. Herhaal dit tien keer, dan zet de voeten.

Fußwippe in een Zittende houding: Zitten met de benen gesloten in een rechtopstaande positie. De boven-en onderbeen een hoek van 90 graden aan elkaar. Til de hielen zo ver dat je raakt alleen je tenen op de vloer. Laat de hakken terug en de tenen omhoog. Deze Oefening moet worden herhaald tien keer in om het bevorderen van de circulatie van het bloed.

Geef een reactie