Zo kunt u compenseren voor uw gebrek aan ijzer

Ijzertekort ondermijnt de krachten: Een bleek en uitgeput, de haren vallen uit meer. Er zijn verschillende manieren waarop een ijzertekort kan worden gecompenseerd. Maar wees voorzichtig met ijzersupplementen! Hier leer je wat er nodig is.

Voor veel vrouwen een ijzertekort is het een probleem. Omdat ijzer-arm of vegetarisch dieet, zware menstruatie of zwangerschap, de track is gebruikt element snel. De eerste tekenen zijn zwakte, vermoeidheid, bleekheid en concentratie. Het is niet altijd alleen een tekort aan ijzer. Omdat veel geneesmiddelen leiden tot Misselijkheid, maag ongemak, of niet effectief zijn. Verduidelijken We de belangrijkste feiten over de ijzer te Vullen. Maar Voordat je resort naar tablets, uw ijzer status door een arts.

Zo veel strijkijzer moet u elke dag

Ijzer is een belangrijk spoorelement. Het bindt zuurstof in de rode bloedcellen. Op deze manier wordt de zuurstof wordt getransporteerd door het bloed en geeft ons energie. Echter, het lichaam van ijzer, kan niet zelf te produceren. Het verstrekt moet worden van de buitenkant. Vrouwen moeten per dag minstens 15 mg.

De beste ijzersupplementen, ijzertekort

Geconstateerd werd slechts eenmaal, ijzer tekort, ijzer supplementen in evenwicht. De vulling van de ijzervoorraad in het lichaam duurt minimaal twaalf weken. Let bij de keuze van ijzer-supplementen op medium bevat zouten van divalent ijzer – herkenbaar aan de Romeinse Twee in de naam. Dit ijzer vorm is meer beschikbaar is, wordt het geabsorbeerd in de dunne darm wordt de voorkeur. De tabletten of capsules moet ook ontbonden worden in de dunne darm en wordt goed verdragen. Aanbevolen voor de werkzame stof ijzer(II) sulfaat. In het geval van een lichte gebrek ook de kruiden bloed sap (reformhuis). Het gebrek van een sterke, kan worden toegediend door een arts infusies – maar dan met driewaardig ijzer.

Eisentabletten

Door ijzer-preparaten ijzer kan een gebrek aan evenwicht. Je moet houden, maar Supplement per se op de verpakking of op de instructies van de arts, zodat u het nemen van de tabletten correct

De juiste tijd voor ijzersupplementen

Ijzer supplementen werken het beste wanneer het wordt ingenomen op een lege maag, dus in de ochtend voor het Ontbijt. De resultaten zijn echter vaak gastro-intestinale klachten. Test de compatibiliteit voor jezelf. Anders kan je het geld hebt voor één of twee uur na een maaltijd.

Sommige voedingsmiddelen Rob de gevangen ijzer. Deze zijn o.a. rode wijn, koffie, zwarte thee en melk. Wacht een tot twee uur na inname van ijzer met de consumptie van deze voedingsmiddelen.

Een ijzertekort kan gecompenseerd worden met deze voedingsmiddelen

Een ijzertekort kan ook deels te wijten zijn aan ijzer-bevattende voedingsmiddelen te compenseren. Met name ijzer-rijke vlees en slachtafvallen, zoals de lever van een varken of rund. Veel ijzer in volkoren producten en peulvruchten, zoals linzen en bonen. Het lichaam absorbeert dierlijk ijzer, maar het is beter dan plantaardige. Voor stoffen zoals de Fitinovykh in het graan het moeilijk maken om de absorptie in de dunne darm. Vitamine C, echter, bevordert de opname van ijzer. Daarom is het ideaal om te combineren ijzer-bevattende maaltijden met vitamine-rijke groenten, zoals paprika en broccoli. Of drink een glas jus d ‘ orange. Dus het lichaam meer ijzer.

Geef een reactie