Wat therapie kan helpen met dyslexie

Er zijn een aantal van de financiering van opties en therapieën die kunnen helpen mensen met dyslexie. Het is in principe worden waargenomen: hoe eerder de actie begint, hoe groter de kans dat het kind zal inhalen met het leren van een residu te lezen, zijn spelling verbeterd, en in het geval van de volgende leerstof in de school kunnen houden.

In het geval van de binnen de school promotie die rechtstreeks in de school van financieringsmogelijkheden beschikbaar zijn voor kinderen met een lees-spelling-zwakte zal worden aangeboden. De procedure verschilt afhankelijk van de staat en van de individuele school.

Interne differentiatie, ondersteuning van groepen en SCHRIJVERS ondersteuning van de lessen, dyslexie therapie

  • In het geval van interne differentiatie, de leraren stimuleren de leerlingen binnen de klas, bijvoorbeeld met speciale Oefeningen en bijstand. Voor kinderen met dyslexie is dit een verademing, in de meeste gevallen, echter, als ondersteuning is niet voldoende.
  • Veel scholen bieden van ondersteuning van groepen, waarin studenten met Lees-rechten fout is een schrijf – up twee keer per week in een kleine groep samen en doelbewust geleerd.
  • Op elk van de scholen in bepaalde deelstaten (bv. Baden-Württemberg) LRS-remedial teaching, waarin alle dyslectische leerlingen in een klas niveau samen, als een klasse, om onderwezen te worden. De klassen zijn klein en de zorg wordt verleend in een doelgerichte en individueel.

Jugendliche mit Lernschwaeche

Een lees-en spelling opleiding kan worden voor dyslectici van alle leeftijden, bijvoorbeeld voor toepassing, training, studie of professionele communicatie

Daarnaast is een out-of-school-aanbieding voor veel kinderen met dyslexie zinvol, omdat niet elke school is een ideaal kunnen realiseren van de ondersteuning van leerlingen met speciale leerbehoeften. In het geval van een leren therapie die optreedt in aanvulling op de reguliere lessen. Deze Vorm van promotie aan te bieden, zowel educatieve en therapeutische instellingen, maar ook gratis oefenen leren therapeuten. Belangrijk in de therapie te zoeken, het vinden van een gerenommeerde en bevoegde therapeut. Zorg dus, of hij is opgeleid in een erkende Vereniging (zoals de Federale Vereniging voor dyslexie en dyscalculie), omdat de professionele foto ‘ s, het leren van therapeut en dyslexie therapeut zijn niet beschermd in Duitsland.

In de leren-therapie voor kinderen met dyslexie, individueel of in kleine groepen, gericht op Lezen en spelling opleiding en het krijgen van de juiste strategieën en technieken werken. Het is van essentieel belang dat het aansluit op de out-of-school-aanbieding nauw samen met de school content, zodat het kind en de therapeut in te halen op de lacunes en nieuwe leren kan voorbereiden van de inhoud.

Ook voor volwassenen met dyslexie, er zijn speciale opleidingen en de financiering van programma ‘s, zoals in een instelling, door eigen trainers, of in de Vorm van self-learning programma’ s. Een lees-en spelling opleiding kan worden voor dyslectici van alle leeftijden nuttig en waardevol voor de studie van de professionele communicatie-en voortgezet onderwijs. Kunnen lezen en schrijven, maar ook een persoonlijke verrijking, omdat het veel gemakkelijker is om brieven te schrijven en E-Mails, hun eigen kinderen om te lezen en om je te motiveren, als u last heeft van een lees-spelling-stoornis.

Voor ouders van dyslectische kinderen, ongeacht of deze beïnvloed of niet – er zijn enkele tips om te helpen met het omgaan met het kind en zijn problemen:

  • Vertel en toon je kind dat je het schrijft, ongeacht de lees – en de juridische diensten van de liefde. U signaal hem opnieuw en opnieuw, liefdevolle ondersteuning en u zal niet worden ongeduldig als het toont soms een gebrek aan vooruitgang.
  • Leg uit aan uw kind dyslexie. Je maakt hem het besef dat het niet dommer dan zijn klasgenoten, vrienden, broers of zusters zijn, gewoon omdat het (nog steeds niet) lezen en schrijven.
  • Ondersteunen, begeleiden en stimuleren uw kind om u te accepteren, maar ook, als zij dat zouden willen maken van bepaalde dingen alleen.
  • Informeer u in ieder geval in gesprek klassen en docenten engels over de problemen van uw kind. Als een therapeut of arts heeft de diagnose dyslexie, kunt u ook een aanvraag indienen bij de school, de spelling van de prestaties van de grading. Echter, dit is geregeld van staat tot staat verschillend; om u te informeren over de beste middelen om de bevoegde nationale Vereniging voor dyslexie en dyscalculie in uw staat.
  • U blijft altijd in nauw contact en uitwisseling met de leerkrachten en therapeuten van hun kind, om te leren hoe de huidige toestand is en wat voor soort ondersteuning van uw kant is behulpzaam.
  • Als u oefenen met uw kind, een plan op korte en regelmatige trainingen. Dit is effectiever en motiverender dan de lange uren van Leren.
  • Leren lezen is in eerste instantie belangrijker dan de spelling correct is. Prioriteiten stellen en niet te veel verwachten.
  • Maak je fouten (bv., arme klasse werk) geen grote ramp. Beloon uw kind niet alleen voor succes, maar, vooral, om ervoor te zorgen dat er sprake is van een inspanningsverplichting.
  • Voor kinderen met dyslexie en andere leerproblemen van een evenwicht naar de school en de vakken is bijzonder belangrijk. Zorg ervoor dat uw kind kan nastreven tussen ontspannen en zijn Hobby ‘ s (bijvoorbeeld sport of muziek).
  • Als u niet zeker bent, volg het advies biedt, zoals de school psychologische dienst of advies, die gespecialiseerd zijn op het onderwerp van dyslexie.

Geef een reactie