Waarom Selfies van ons een prettige vakantie

Frau nimmt ein Selfie auf
Door de Foto die wij beter onthouden ervaringen, en u zult bemerken meer.U.S. de onderzoekers waren de eerste om aan te tonen dat mensen foto ‘ s nemen van hun ervaringen, later, van intens te onthouden.

Mensen hebben hun telefoon in de Hand, het fotograferen van alles, is vaak het verwijt dat ze niet kan concentreren in de voorkant van een luid Fotografie op de ervaring. Amerikaanse onderzoekers nu het tegenovergestelde zeggen: Die ervaring heeft met het actief gebruik van de camera, neemt je intensief waar en kan zich beter herinneren later. De wetenschappers van de universiteiten van Zuid-Californië, Yale, en Pennsylvania onderzocht met de hulp van meer dan 2000 onderwerpen, negen verschillende situaties die meestal worden gefotografeerd en gedocumenteerd, de gevoelens, de Poging om de Andes deelnemers om te vervagen.

Fotografie intensiveert de ervaring

Zo hadden de onderzoekers de proefpersonen op een bus tour, of een reis door een Food Court om deel te nemen, een aantal van de onderwerpen, foto ‘ s maken. De evaluatie van een achteraf ingevulde vragenlijst bleek dat de deelnemers die hadden genomen, foto ‘ s, had meer plezier in de activiteit en had een meer intense smaak. De laatste was ook in een ander experiment: De proefpersonen bezochten een Museum, terwijl ze droeg een bril die bijgehouden oogbewegingen. Een deel van de groep nam foto ‘ s van de tentoongestelde objecten. De evaluatie van de Bril bleek dat de opname deelnemers meer tijd doorgebracht met de in-diepte bestudering van de objecten dan degenen die alleen ging door het Museum.

Ook negatieve ervaringen zijn meer intens herinnert

Echter, dit effect alleen lijkt te zijn voor het meer passieve activiteiten te voorkomen. In het geval van ervaringen, de actieve deelname van de deelnemers, zoals een ambachtelijke cursus vooraf werd niet gezien op de Foto voor een verrijking.

Die ervaringen zijn actieve en intense, herinnert, heeft echter niet alleen voordelen. De studie toont aan dat de foto-effect komt ook in het geval van negatieve gebeurtenissen. Proefpersonen namen deel aan een virtuele foto-Safari deel, een trots van leeuwen, die viel een waterbuffel. De ervaring die is opgedaan door de deelnemers, die moet foto ‘ s maken, een significant negatief ervaren geheugen in vergelijking met de Niet-fotografen.

In het Algemeen, dus: als je wilt ervaren van een vakantie of een reis, er is veel te zien, intenser, je moet foto ’s nemen – niet gemakkelijk zo veel mogelijk, maar op een gerichte en aandacht voor een betere herinneringen en gewoon geweldige foto’ s!

© door wat wordt uitgezonden

Hamburg-harburg, 14. Juni

Geef een reactie