Migraine preventie – welke maatregelen zullen helpen

Het risico van het ontwikkelen van migraine erfelijk is – genetische aanleg kan niet worden gewijzigd. De individuele aanvallen van migraine kan voorkomen worden effectief door het vermijden van triggers.

Migraine-patiënten de meeste van de tijd, heel precies, in welke situaties u het risico van een aanval. De aandrijvingen zijn individueel verschillend, maar er zijn een paar eenvoudige tips. De volgende situaties of gedrag, de patiënt moet vermijden:

Migraine preventie van migraine triggers vermijden

  • een ander ritme in het weekend of in de vakanties (bijvoorbeeld, slapen langer dan gebruikelijk, om te gaan naar een andere tijd naar bed)
  • de verandering van onze eetgewoonten, bijvoorbeeld, maaltijden op verschillende tijdstippen, maaltijden Overslaan of op een dieet
  • Voedingsmiddelen die u niet tolereren (vaak: rode wijn, chocolade, eieren, melkproducten, additieven in voeding, zoals glutamaat of de kunstmatige zoetstof aspartaam)
  • helder licht
  • Geluid
  • intense geuren
  • Vermoeide ogen
  • hete baden of douchen

Yoga für Entspannung

Artsen raden een regelmatige oefeningen van ontspanning, om migraine te voorkomen dat aanvallen

Hoe meer je afwijkt van uw gebruikelijke gedrag, hoe groter de kans op een migraine aanval. Migraine voorkomen is dus ook om het organiseren van uw eigen dagelijkse routine.

De volgende maatregelen kunnen helpen om migraine te voorkomen. Ze zorgen voor een verhoogd gevoel van welzijn, zorg je krachtiger, en het tegengaan van gevoelens zoals angst, uitputting, Zorgen en Stress, kan ook leiden tot een migraine-aanval.

Zo kunt u voorkomen dat een migraine

  • Maak voor jezelf een tijdschema, waar je vaste tijden voor de maaltijden en Sport. Hij moet dienen als een ruwe structuur, moet je zeker een keer kunnen verschillen.
  • U eet regelmatig en drink voldoende, ten minste 1,5 liter per dag.
  • U nodig hebt om te plannen op een dag gedurende tenminste 15 minuten voor een ontspannings oefening (bv. Meditatie, autogene Training).
  • Lichte duurtraining moet ook, indien mogelijk, drie tot vier keer per week een half uurtje (bijvoorbeeld Wandelen, Joggen, Fietsen, Zwemmen).

Het kan zinvol zijn om een professionele Training voor het omgaan met stress (bijvoorbeeld, Progressieve ontspanning van de spieren). U leert herkennen welke situaties zet je onder druk. Nadat je tips om met stress op een betere manier. Praktisch betekent dit, onder andere, om hun behoeften te serieus, en meer af te dwingen.

Voorbeelden van hoe Stress te vermijden en de preventie van migraine

  • Als u de grens in het vak op, of al boven de belasting, dus je moet praten met uw leidinggevende. In een gezamenlijke vergadering om oplossingen te vinden voor professionele Overbelasting te voorkomen. Dus je nee zeggen tegen taken.
  • Vraag uw Partner om u te ontlasten in zijn huishouden. Een vaste verdeling van taken voorkomt conflicten ontstaan.
  • Wensen en eisen van vrienden en Familie moet ze weigeren of op te schorten, als de sociale belangen van een inspanning, eerder dan te verlichten, of het goed te doen.
  • Bent u op zoek naar het gesprek, als je bemoeien met het gedrag van collega ‘ s of buren.

Geef een reactie