Het is niet altijd de ziekte van Alzheimer

Schusseligkeit anstatt Alzheimer
Het vergeten van uw sleutel? Geen zorgen hoeft te maken. Dit kan echt passierenAb elk moment en van tijd tot tijd een uitval, zoals angst is vaak het ergste. Maar de zorg is meestal ongegrond. Wat kan er achter, en hoe je je geheugen zo lang mogelijk fit.

Iedereen weet dat het is verplaatst van de toets, de verjaardag van een vriend en vergeten, of je kan het niet partout op de naam van een film actrice. Met de leeftijd, de vraag is dan: Is dit distractedness is eigenlijk nog normaal? Of begint het bij mij, een dementie? De meest recente Cijfers, te kalmeren: Slechts 1,2 miljoen Duitsers met dementie, waarvan de meest voorkomende Vorm is de ziekte van Alzheimer. Twee procent van de volwassenen. Zelfs op de leeftijd van 90 jaar, 60 procent van de Duitsers zijn mentaal en leeftijd passende fit.

Dat is hoe ons geheugen werkt

Wat we ons herinneren later, worden alleen uitgevoerd als een bundel van elektrische signalen (miljard euro per seconde!) tussen hersencellen in de hersenschors. De cellen uitwisseling van signalen via een verbinding, te verwerken en u omleiden naar in andere delen van de Hersenen, waar deze informatie wordt vervolgens opgeslagen.

Iedereen vergeet iets

In deze verscheidenheid van het Signaal-vuurwerk kan soms een beetje verloren. Om te worden vergeten is om een bepaalde mate normaal. In het tijdperk van het geheugen, omdat de routing van signalen vertraagd is geleidelijk. Daarnaast is de Overvloed van de opgeslagen informatie wordt steeds meer en meer moeilijk te vinden degene die je nodig hebt. In onze lange-termijn geheugen-de bibliotheek verdwijnt. Soms is het search proces duurt zo lang dat we voelen dat we het vergeten bent.

De meest voorkomende redenen voor problemen met het geheugen

Zenuw-specialisten (neurologen), en psychologen weten: de Zogenaamde problemen met het geheugen kan vele oorzaken hebben. De meeste zijn niet pathologisch.

  • In onze hectische leven dat we vaak te veel in het hoofd en, daarom, wijzigen, bijvoorbeeld de toets.
  • Een gebrek aan slaap en Stress interfereert met de denkkracht en geheugen. Ontspanningsoefeningen, langer slapen of een DUTJE tijdens de dag kan wonderen doen.
  • Veel mensen herinneren zich slecht omdat je een maaltijd overgeslagen: De hersenen niet genoeg energie.
  • Die luistert slecht, kan zelfs nog minder, omdat de zintuiglijke indrukken die komen van de auditieve cellen in de hersenen, zijn nog steeds zwak. Een hoortoestel helpt.
  • Hoge bloeddruk kan zetten hersencellen en zenuwbanen, letterlijk, onder druk, en de transmissie van het signaal verstoren.
  • Een tekort aan B-vitamines invloed op het geheugen. Vooral rokers zijn beïnvloed, omdat de nicotine en andere giftige stoffen in de rook zijn Vitamine B-rovers.

Iedereen kan doen om te voorkomen vergeetachtigheid

Studies tonen aan dat wat onze hersenen moet en hoe het kan worden voorkomen.

  • Een goede warm-up training zijn kleine veranderingen in het dagelijkse leven. Als de hersenen te maken heeft met het Onbekende aan, en bouwt nieuwe zenuwverbindingen, bijvoorbeeld als u een andere route naar het werk, de van-deur-tot-deur met links in plaats van rechts, ontgrendelt u een lid in het blad naar achteren leest, of af en toe een gedicht van buiten te leren, en leren.
  • Voeding: Belangrijke B-vitamines. De plug, vooral in walnoten en cashewnoten, tarwe, sojabonen, eieren, melk, kaas, vis. Knoflook bevordert de cerebrale doorbloeding. En je moet het dagelijks drinken van 2 tot 2,5 liter, de beste mineraalwater en koffie.
  • Beweging: Goed, als de hersenen van zuurstof, bijv. in het geval van dagelijkse wandelingen of indien u vaker de trap in plaats van de Lift. Ook goed: zware duursporten zoals Fietsen, Wandelen, Wandelen en Nordic Walking. Elke Minuut van de oefening versterkt het geheugen. Onderzoekers bevelen aan het Dansen in het bijzonder, omdat het bevordert ook de sociale contacten. Omdat alles wat een lol met elkaar te praten, om te vieren, om iets te doen – is ook goed voor het geheugen. Onderzoekers zeggen: vrienden houden van de hersenen passen.

Natuurlijke stoffen die helpen zonder bijwerkingen tegen dementie

Speciale extracten van de bladeren van de Ginkgo boom worden gebruikt tegen dementie, leeftijd-gerelateerde dementie, duizeligheid, en een piep in de oren (Tinnitus). U getoond aan het bevorderen van de circulatie van het bloed, in de hersenen. Dit verhoogt ook de neiging om te bloeden? Je hoorde in de laatste jaren, meer en meer vaak. Daarom is getest door onderzoekers aan de Universiteit van Halle-Wittenberg extracten 18 serieuze studies over Ginkgo. Dit ‘ s werelds eerste Meta-analyse naar de omloop van het bloed en stolling met regelmatige inname van Ginkgo, ze vond geen correlatie tussen de plant medium en hersenen bloeden. Het is echter ook belangrijk: iedereen Die wil te versterken zijn geheugen met Ginkgo, je moet een gestandaardiseerde voorbereiding van de apotheek (bijv., Tebonin).

Geef een reactie