Gezonder leven met de Hormonoskop

Hormonosk bei PMS
Met een cyclus van de agenda kunt u zien over een paar maanden, je menstruele cyclus. Tot 30 procent van de vrouwen in de laatste dagen, het premenstrueel syndroom, als je inzicht in de UPS en downs in de cyclus, kunt u de kracht van uw hormonen slim. De praktijk Vita legt uit wat er precies gebeurt in de hormoon-curve.

Vrouwen weten van de invloed van hun hormonen, meestal alleen door de regel en de grillen grillen in de voorkant van het. Maar de cyclus doet veel meer. Dit is te wijten aan de drie hormonen, Oestrogeen, progesteron en testosteron (zie Infobox) . Uw Op-en draagkracht, en pijn controles van het gevoel, honger, creatief, en heeft invloed op het immuunsysteem. Goed om te weten wat de hormonen doen met ons.

1. 5. Tag: Menstruatie

+ Dit is het geluk fase, omdat de vorming van Oestrogeen en testosteron worden nu uitgevoerd. Effect bij veel vrouwen: ze kijken optimistisch zijn in de wereld, in een goed humeur. Het zelfvertrouwen groeit – de viering is de beste tijd voor belangrijke gesprekken, nieuwe contacten.

+ Die aandacht nu gezond eten, hebben minder trek dan normaal. Omdat de progesteron niveau is nog steeds laag. Een AMERIKAANSE studie toont aan dat het eten aan het begin van je cyclus, vrouwen gemiddeld twaalf procent minder dan anders.

– Wat voelt een beetje slap. De bloeding is een licht strijkijzer kan gevormd worden-Min. Tegen het onder controle met mager vlees, eieren, peulvruchten en veel Vitamine C, bijvoorbeeld, van kiwi ‘ s.

– De verdediging hapert een beetje – dat betekent dat de verkoudheid is een gevaar. Trakteer uzelf nu, vooral veel frisse lucht en veel onderverdelingen.

6. 12. Dag: Oestrogeen en testosteron stijgen

+ Voor een borstonderzoek de beste tijd is nu. Self-palpatie of mammografie. De stof is zacht en niet zo gevoelig voor pijn als ooit.

13. Dag: Maximale Oestrogeen

+ De hersenen werken op volle snelheid. De meer Oestrogeen en testosteron in het bloed circuleert, hoe beter de hersenen cellen werken. Vrouwen denken heel snel, zijn snel van begrip en creatief. Dit is goed – bijvoorbeeld voor belangrijke gesprekken in de Baan, om te Leren of voor een Hobby.

+ Kort voor de ovulatie vrouwen aantrekkelijker voor mannen. Goed om te weten – afhankelijk van de stemming om te Flirten.

+ Van de voeding en energie zijn top – super voor het effect van de training op de Sport.

+ De beste tijd om te stoppen met Roken. De maximale Oestrogeen maakt ontwenningsverschijnselen draaglijker, omdat de zenuw is nu bijzonder veerkrachtig.

14. Tag: Ovulatie

De 3 hormonen die ons allen

Oestrogeen

Dit is de algemene term voor de belangrijkste vrouwelijke geslachtshormonen. De bevordering van de rijping van een bevruchting in staat eicel en de oorzaak van de eisprong. Bijvoorbeeld, de dikte van de huid, de sterkte van het bot en de stemming van Oestrogenen afhankelijk zijn.

Progesteron

Het gele lichaam het hormoon neemt in de tweede helft van de cyclus wordt de regel. De baarmoeder bereidt zich voor op een zwangerschap. Als de bevruchting niet optreedt, de progesteron weer.

Testosteron

Een mannelijk hormoon, maar wordt ook gevormd vrouwen in kleine hoeveelheden. Het controleert het verlangen naar Seks, is belangrijk voor het opbouwen en onderhouden van de spieren (bijvoorbeeld, het hart, baarmoeder) en neemt, indien nodig, wordt het cholesterol niveau in het bloed.

+ De pijn voelen, dat is het lage punt. Daarom, deze dag is bij uitstek geschikt voor een professionele gebitsreiniging of een tandheelkundige behandeling. Ook het oor piercing of een Massage kunt u prima op de dag van de ovulatie.

+ Knuffel en meer – vrouwen hebben nu het meeste plezier.

– Het risico van letsel is drie keer hoger is dan gebruikelijk in de cyclus. U moet nu aandacht besteden aan de Sport, in het bijzonder op de knie, omdat het Oestrogeen maakt ligamenten meer gevoelig. Om beter in een zachte beweging. U, bijvoorbeeld, liever Yoga, om te gaan Joggen.

15. tot en met 22. Dag: progesteron verhoogt

+ Vrouwen kunnen nu meer gemoedsrust. Dit is te wijten aan het effect van progesteron. Het is bedoeld om te bereiden het lichaam voor op een mogelijke zwangerschap. U kunt gebruik maken van de voor ontspannende activiteiten. Nu, dingen ook kunt pakken, die heeft lang aangedrongen, bijvoorbeeld, de vervelende huis-reiniging.

+ De vetverbranding optimaal wordt uitgevoerd. Een AMERIKAANSE studie toont aan dat 30 procent van de energie omzet in het lichaam te vergemakkelijken duursporten zoals wandelen of Fietsen – en dus Afslanken.

23. tot 28 dagen: Alle hormonen te verlagen

– Nu, het lichaam vraagt om meer dan een gemiddelde van 200 Extra calorieën. De onderzoekers van de Universiteit van Hong Kong te vinden. Dus, het risico van onbedwingbare trek voor Snoep, Vet of Zout verhoogt helaas.

– Bent u geïrriteerd of nerveus? Tot 30 procent van de vrouwen voelen nu het premenstrueel syndroom, of PMS. Het zenuwstelsel gevoeliger wordt, is men in moeilijkheden, bijvoorbeeld in het Werk veel sneller gefrustreerd over het algemeen meer negatieve gedachten. Betrokken, dient vul nu de belangrijke Depots voor de zenuwen kracht: Vitamine B6, bijvoorbeeld, van bananen en volkoren producten en calcium, voornamelijk yoghurt, melk, kaas. En Magnesium, bijvoorbeeld van noten, pompoen zaden en groene groenten. Duursporten zoals Fietsen, Joggen of wandelen stelt de hormonen van geluk gratis de-stress. Ook, gaan voor een wandeling of sauna ‘ s, nu is ontspannend en verlicht PMS.

Video: De 6 beste tips om te vechten PMS

Geef een reactie