Gezonde botten tot op hoge leeftijd

Cola kann Knochenbrüchen begünstigen
Cola is een fosfaat-met een drankje en kan bijdragen aan fracturen, want het berooft het lichaam van calcium en osteoporose. Beweging, zonlicht en een calcium rijk dieet zijn de beste bescherming tegen botbreuken en botontkalking. Weet je de beste tips en maatregelen die uw botten in de vorm van 30, 50 en 70!

Botten zijn iets anders dan levenloze Materiaal. Omdat ze permanent zijn, en verwijderen. Aanzienlijk meer botmassa dan tot stand wordt gebracht, spreken Artsen van osteoporose (botontkalking). Dat betekent dat de botten worden zo poreus dat ze gemakkelijker kunnen breken (vaak de femurhals), of vervormen, zoals in de zogenaamde weduwe bult. Toegevoegd aan deze zijn meestal ook ernstige chronische pijn.

Vrouwen in het bijzonder op het risico na de menopauze, wanneer het hormoon ontbreekt Oestrogeen, dat remt de botafbraak. Maar oudere mensen zijn getroffen. Het goede nieuws is dat je kunt iets doen, op elke leeftijd!

30: kracht, uithoudingsvermogen, Cola en

Op de leeftijd van 35 jaar, de botdichtheid heeft zijn hoogtepunt bereikt. Daarna daalt gestaag. Twijfelachtig, maar als het verlies is meer dan 1 procent per jaar. De arts (orthopeed) maatregelen te nemen in geval van een vermoeden van osteoporose bot dichtheid. Voor zover hoeft het niet te komen, maar omdat ze ondersteuning van de botstructuur. Ideaal voor Joggen, Fietsen en sporten op zijn best drie keer per week. De afstotende bewegingen zorgen voor een optimale prikkels. Ook krachttraining zorgt voor sterke botten.

De fosfaat-bevattende drank kan ook leiden jonge vrouwen aan osteoporose, want het berooft de botten van kalk. Dit geldt ook voor Cola met minder of geen suiker. Andere calcium rovers, worst, kaas en zout. Verse kruiden kan remmen calcium uitscheiding, en een studie.

50: Calcium, Vitamine D, Vitamine K

In de menopauze, de productie van het hormoon Oestrogeen daalt, dat stimuleert de vorming van bot. Daarom, een bot gezonde voeding is nu nog belangrijker. Zuivel producten zijn ideaal voor deze, omdat ze veel calcium. 1 200 – 1 500 mg moeten vrouwen boven de 50 per dag. Dat is, bijvoorbeeld, in een glas melk + yoghurt + een sneetje volkorenbrood met Goudse kaas en 100 g van de wortel. Tip: krachttraining, Dansen of Wandelen kan ook het bevorderen van de build-up.

Om calcium te worden opgenomen in het bot, het lichaam heeft Vitamine d voorloper in de huid wordt gevormd wanneer er voldoende zonlicht (30 Min. op een dagelijkse basis). Goede bronnen van vette vis en paddenstoelen. Tip: Voor hoog-risico patiënten, en in de Winter, de intake kan worden van Vitamine D (uit de apotheek).

Een belangrijke bouwsteen van Vitamine K (70 microgram per dag). de groene groenten: bijvoorbeeld 20 g spinazie, 25 g van de spruiten of 45 g broccoli.

70: kabel schoon te maken, oog-controle, balans-oefening

In het tijdperk waarin we nu niet meer zo. Resultaat: Er is meer te Vallen. Dit kan snel leiden tot een pijnlijke botbreuk. Om te voorkomen valt, moet je struikelt, zoals telefoon kabels, karpet of op een gladde vloer te verwijderen. Platte schoenen met antislip zolen zijn aan te raden.

Negen van de tien mensen boven de 65 jaar een bril nodig – zonder het zelf te weten. Er is ook een visuele verstoring voor frequente valt mogelijk verantwoordelijk is, niet noodzakelijk het gezichtsvermogen regelmatig gecontroleerd. Het beste om te gaan eenmaal per jaar naar uw oogarts.

Met 70 plus: oefening houdt de mobiele en beschermt tegen osteoporose. Wandelingen, lichte Oefeningen, bijvoorbeeld op de uitoefening bal of in het water versterken van de spieren. Met balans-en coördinatie-oefeningen kunnen u ook helpen bij het verbeteren van uw veiligheid aanzienlijk. Probeer bijvoorbeeld bij het poetsen van je tanden, ga op één been staan en dicht knoppen op een blouse of shirt met de linker-als je rechterhand. Voor Gevorderde gebruikers: Tik met één Hand op haar hoofd, terwijl de andere Hand cirkelen op de buik. Als een resultaat van de Interactie van de hersenen en de spieren verbetert.

Verlichting van de pijn bij reumatische weer

Koud, nat of dalende luchtdruk: In sommige weersomstandigheden het ongemak van reuma om patiënten te nemen. Tegen de acute pijn heeft een bewezen werkzame stof Diclofenac (van de apotheek). Om het lichaam beter bestand tegen de toekomst weer benadrukt, zijn de vloeiende bewegingen. Daarom is Yoga of Tai Chi zijn ideale sport voor rheumatics.

Geef een reactie