Fractuur van de femurhals – eenvoudige Oefeningen om vallen te voorkomen

Übung wie zum Beispiel der Fersen- und Zehenstand
Om dat te vermijden valt, er is een eenvoudige Oefening, zoals, bijvoorbeeld, de hak – en-toe-stand: gewicht van de hakken tot over de toppen van je tenen te verhuizen vijf keer, en herhaal, verhoogt het bereik van de beweging, zegt de fysiotherapeut Reimund caps. Reimund caps, fysiotherapeut in Olsberg, geeft tips over hoe je naar een dijbeenbreuk kan voorkomen worden: door middel van een simpele beweging programma.

Mijn patiënt (82) klaagt: Kijk maar naar mijn elleboog: overal blauwe plekken. Nogmaals, ik ben ondergedompeld in mijn appartement. Al voor de tweede Keer in de laatste drie maanden. Dat is de reden waarom mijn huisarts stuurde me naar een fysiotherapeut.

Het is goed dat de HUISARTS verwees hem naar mij. We moeten dringend iets doen zodat je naar beneden vallen, vertelde ik haar. De val-risico neemt toe met toenemende leeftijd. Ongeveer een derde van alle vrouwen en mannen van boven de 65 jaar valt minstens één keer in een jaar. Oorzaken verzwakt de spieren, minder mobiliteit en een afnemend saldo-gevoel. Het komt in de herfst op de femorale nek breken, is het echt gevaarlijk.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Door middel van een gerichte oefening programma en training van de spieren. Dat klinkt niet moeilijk, maar is het niet. De Oefeningen versterken je spieren, verhoogt de flexibiliteit. Ze zijn bij ons cursus te vallen-preventie. Uw Fonds betaalt.

Ik moet trainen met gewichten?

Ja. Naast eenvoudige Oefeningen, kleine gewichten worden gebruikt om de spieren te versterken. Daarnaast zijn er Oefeningen voor balans en het verhogen van de responsiviteit.

Wat zijn de Oefeningen bijvoorbeeld?

Een eenvoudige Oefening, bijvoorbeeld, is de hak – en-toe-stand: gewicht van de hakken tot over de toppen van je tenen te verhuizen vijf keer, en herhaal. Of probeer je evenwicht te houden in de op één been staan: ga Op één been staan, houd je voor tien seconden vijf keer op elk been herhalen.

Dus deze echt zijn Oefeningen die je kunt doen snel in de tussentijd. Ik ben op zoek naar de cursus. Wat kan ik doen?

Oefeningen, leert u in de cursus, moet u zeker herhalen thuis dagelijks. Bovendien, het zou heel goed zijn als u uw appartement te vallen.

Aha. Hoe is dat mogelijk?

Allereerst, je moet elimineren alle van de valkuilen. Tapijten op gladde vloeren, moet je worden uitgerust met een antislip-Stopper. U doet afstand van Tapijten beter, als je struikelt over hen vooral gemakkelijk te gebruiken. Plaats een antislip badmat in bad of onder de douche. Handgrepen in douche en bad zijn ook nuttig. Ze zorgen voor een voldoende en helder, maar niet verblindende verlichting in uw huishouden. In het geval dat je kan vallen en niet door mij, het is goed om een draagbare telefoon, bijvoorbeeld in de rand van de zak. Draag goed passende, niet-slip Slippers. Belangrijk: Praat met uw arts over heupbeschermers. De speciaal ontwikkelde heup bescherming broek met schok-absorberende pads. Ze beschermen tegen de femorale nek te breken. En ten slotte: neem uw tijd. Drukte gunsten valt.

Bron: Nieuwe Post, 35/2008

Geef een reactie