Een dyslexie te voorkomen?

De beoordeling voor dyslexie is waarschijnlijk erfelijk, de respectieve expressie en het verloop van de aandoening, maar ook van invloeden van buitenaf. Tot op een bepaald niveau, je kan van invloed zijn op de taalontwikkeling van uw kind vanaf het begin positief en de dyslexie-symptomen te voorkomen.

Bijvoorbeeld, het is bevorderlijk voor het kind een beetje elke dag lezen – in dit geval kunt u ook de integratie van oudere broers en zussen die al kunnen lezen. Ook Zingen en Schilderen is nuttig, en te prijzen, het kind vanaf het begin, toen het verven individuele brieven of leren om zijn naam te schrijven. U kunt ook Knutselen samen kaarten met woorden of namen, als je Praat rijmpjes vorm of op een speelse manier om te oefenen met woorden om uit elkaar te trekken en uitgesplitst naar individuele Geluiden.

Dyslexie-vroege opsporing is in het bijzonder belangrijk voor kinderen met een verhoogd risico voor een lees-en spelling problemen vanaf het begin en het bevorderen van de ondersteuning. Er zijn tests die al worden gebruikt in de pre-school kinderen, zoals de Bielefeld Screening voor de vroege detectie van Lezen en spelling problemen (BISC). Sommige van de kinderdagverblijven zijn het uitvoeren van deze Screening, nu de norm. De grootste verantwoordelijkheid ligt bij de ouders: Als uw kind heeft geleerd, bijvoorbeeld, heel laat spreken, een opvallend kleine woordenschat, of problemen om te onthouden eenvoudige rijmpjes of liedjes, is het zinvol, de evaluatie van een kinder-en jeugdpsychiater of-psycholoog. Mogelijk een vroege interventie voor uw kind geschikt is.

Geef een reactie