Dyslexie vereist een zorgvuldige diagnose

De diagnose van dyslexie is meestal een kind-en jeugd-psychiater of een kind-en jeugd psycholoog.

In veel gevallen, de ouders van hun eerste kind, een kind arts. De arts of therapeut interviewde het kind en zijn verzorgers in een uitgebreid interview na de symptomen. Dus, bijvoorbeeld, is ook belangrijk, omdat de taal ontwikkeling in de peuter-en voorschoolse leeftijd, en of er gevallen van dyslexie in de familie (ouders, broers en zussen). Bovendien, de therapeut of arts onderzoekt of er voor het kind ingrijpende ervaringen (zoals het verlies van een familielid), een ernstige pre-bestaande voorwaarden en/of langdurige afwezigheden op school.

Criteria voor de diagnose van dyslexie

  • in zijn intelligentie niet aanzienlijk wordt beperkt,
  • gemakkelijk horen en zien,
  • geen neurologische ziekten,
  • een voldoende onderwijs krijgt
  • en in de verhouding van de belangrijke zwakke punten in het lezen en/of spelling.

Om dit te controleren, zijn voor de diagnose van dyslexie verschillende Tests. Een Visie test en een Hörprüfung kan het nuttig zijn om de geheime problemen met de ogen en de oren, uit te sluiten. Om dit te doen, moet het kind herkennen, bijvoorbeeld, elk met een afgedekt oog symbolen op een bord of op een hoofdtelefoon geluiden gespeeld door de Hand. Er kan naar verwezen worden naar een specialist (oog-of oor – neus-keel-arts). Voor peuters en kleuters zijn er speciale Tests, de run spel of weinig medewerking van het kind nodig.

Maedchen Probleme bei den Hausaufgaben Legasthenie faellt oft schon im Grundschulalter auf

Dyslexie is opvallend vaak voor de eerste keer in de basisschool leeftijd. Met de juiste ondersteuning van het Lezen-spelling-zwakte te beperken, maar

In het geval van een vermoeden van dyslexie ook een intelligentie-test is voor Artsen en therapeuten is het nuttig om de voordelen en zwakke punten van het kind op verschillende gebieden goed kan worden beoordeeld. Bepaalde Tests bestaan uit zowel in geschreven taal als non-verbale (niet-talige) taken. Typisch voor kinderen met dyslexie is dat ze goed presteren in de non-verbale gebieden significant beter.

De belangrijkste instrumenten zijn de dyslexie de diagnose van een scala van Lezen, uiteindelijk, en juridische toetsing, bijvoorbeeld, de Zürich reading test van de Salzburger Lezen en spelling test of de Diagnostische spelling spelling-test (DRT). Afhankelijk van de leeftijd en het niveau, deze Tests bestaan uit taken voor begrijpend lezen, maak dictaten en andere taken, die informatie geven over het Lezen en de spelling competentie van het kind.

Geef een reactie