Dyslexie heeft vaak onduidelijke oorzaken

Dyslexie-oorzaken zijn niet opgelost, ondanks tal van onderzoeken over dit onderwerp vandaag de dag, eindelijk. Echter, er zijn verschillende theorieën over de ontwikkeling van het Lezen-spelling-stoornis spelling.

Altijd meer waarschijnlijk is de stelling dat dyslexie is een erfelijke aanleg wordt weergegeven volgens verschillende studies uit Europa en de Verenigde Staten vandaag. Wetenschappers nemen aan dat de oorzaken van het Lezen-spelling-stoornis aangeboren 60 tot 70 procent. Wijzigingen in vijf verschillende Plaatsen in het genoom, worden vermoed te stellen ten gunste van de opkomst van een dyslexie. Er is een verhoogd risico, in het bijzonder die kinderen waarvan beide ouders last hebben van delen van een lees-spelling-stoornis. Dit betekent echter niet, dat de aandoening geërfd noodzakelijk.

Erwachsener mit Legasthenie Dyslexie Probleme beim Lesen und Schreiben

Dyslexie wordt uitgevoerd in veel van de Getroffen tot in de volwassenheid. De Lezer wordt niet behandeld-spelling-stoornis, zijn veel voorkomende problemen in schriftelijke communicatie

Een belangrijke rol in het Leren van de schriftelijke taal, de auditieve perceptie speelt precies de verwerking van de Himalaya. Dyslectici kunnen meestal horen de normale geluiden, maar de manier waarop het brein waarneemt, taal, waar en Luid verwerkt werken anders. De zogenaamde fonetisch bewustzijn, of fonologisch bewustzijn kunnen gezonde mensen, bijvoorbeeld om in woorden, de individuele Klinkt als B en T en te onderscheiden juiste rijmpjes (zoals huis en muis), ongepast is (zoals space en muis). Dit is een vaardigheid die erg belangrijk is om te leren lezen en schrijven, en de dyslectici bereidt zeer veel voorkomende problemen.

Ook de verwerking van visuele impressies, vooral de soort, zoals geschreven of gedrukte woorden, en gezien te worden gezien, het spelen met dyslexie lijken een rol te spelen. In de studies, de hersenen gebieden voor het Herkennen van woorden, die in het geval van dyslectici zijn minder actief dan ‘normale’ lezers. Wat het is en of het een oorzaak of een gevolg is van dyslexie, experts zijn nog steeds controversieel. Zo is er de theorie dat mensen met een lees-spelling-stoornis geen controle over hun oogbewegingen zo specifiek. Bovendien is er bewijs om te suggereren dat kinderen en jonge mensen hebben het bijzonder moeilijk om te onthouden geschreven woorden, terwijl u andere grafische symbolen en en. Een totaal van dyslexie-onderzoekers stellen het belang van de akoestische waarneming, is echter hoger dan die van de optische.

Hoe sterk zijn andere factoren verantwoordelijk voor en is als Lezen-spelling-stoornis ontwikkelt, kunt u niet het antwoord. De lees-en schrijfvaardigheden van de ouders, hun onderwijs en hun inzet voor de vooruitgang van hun kind kunnen spelen in de expressie van dyslexie bij sommige kinderen een belangrijke rol. Momenteel wordt onderzocht of en in welke mate bepaalde vormen van onderwijs van invloed op de taal van de competentie – bijvoorbeeld, of de kinderen schrijven, vooral door het oor, of vanaf het begin spelling regels te leren.

Geef een reactie