COPD-preventie: de opheffing van de sigaret is belangrijk

COPD kan worden vermeden in de meeste gevallen. Omdat de ziekte wordt veroorzaakt in de Westerse industrielanden, in de meeste gevallen, door het gebruik van tabak, moet u stoppen met Roken volledig. Het verslechtert de longfunctie.

Wie al op jonge leeftijd om sigaretten, loopt u het risico dat de longen groei beperkt. Dit effect blijft voor het leven. In latere jaren, de werking van de longen door nicotine is duidelijk. Er is een verband tussen de jaarlijkse functie van afval en de hoeveelheid sigaretten die wordt geconsumeerd.

Der Verzicht auf Nikotin ist die beste Vorbeugung gegen COPD

Het vermijden van Roken is de beste preventie tegen COPD

Aan de andere kant, kunnen zich ontspannen in de longen in een bepaald frame, als een tabak staking is. Ten minste de afname van de longfunctie niveaus uit om een normale, leeftijd-gerelateerde dimensie. Het is de moeite waard te allen tijde, af te zien van nicotine.

Zelfs als passief Roken door de verbruikte hoeveelheid nicotine wordt beschouwd als minder gevaarlijk is dan het actief Roken mag niet onderschat worden, zijn invloed toch. Als u wilt voorkomen dat COPD, je moet sturen duidelijk van voornamelijk gesloten en/of slecht geventileerde kamers waar Roken.

Zogenaamde gelegenheid rokers slagen in het vaak, zelfs zonder medische hulp te stoppen met Roken en COPD voorkomen.

Rook stop: Deze tips kunnen helpen

  • Het kan alleen worden bereikt als je hebt besloten om dat daadwerkelijk doen. Halfslachtige Pogingen werken niet in het Algemeen. Motivatie gesprekken met Artsen kunnen een bijdrage leveren, of boeken, is te zien waar de nutteloosheid van het Roken. Daarnaast moet u rekening houden met uw eigen motieven om te Roken.
  • Deel uw omgeving dat u wilt stoppen. Het verhoogt de druk. Bovendien voorkom je op deze manier dat vrienden of collega ‘ s bieden u een sigaret.
  • Voorkomen in de initiële fase, mogelijk situaties waar je altijd gerookt, over het bezoek aan de bier tuin.
  • Overweeg van tevoren hoe u wilt reageren, als je voelt een hevige drang naar een sigaret. Voorbeelden zijn: kauwgom kauwen, Sport, eet een Appel.
  • Veel mensen genieten van het Roken in bepaalde momenten, zoals na het Ontbijt. Op genot. Kook een Kopje thee, of met collega ‘ s, zelfs zonder sigaretten voor een korte pauze, waarin ze praat niet met opzet over het werk.
  • Je Stress Te Vermijden. Hij je meer kans op het geval voor de return.
  • In de eerste paar weken, u moet resort aan nicotine vervangende (bijvoorbeeld kauwgom of pleister). Voldoet u aan de aanbevolen dosering! Te veel nicotine kan leiden tot Misselijkheid en andere bijwerkingen.
  • Niet om uw dieet, de nicotine staking leidt tot gewichtstoename. Veel groenten kunnen worden gebruikt als een Snack tussen de maaltijden, en voorkomt toegang tot de calorie-bommen, zoals koekjes.
  • Je Doet Sporten. De hoogtepunten op de hormoon niveaus meetbaar in de stemming en helpt ook te voorkomen dat een toename in gewicht.
  • Maak niet de fout om te wil gewoon een sigaret te roken. Die was zwaar afhankelijk is, kan meestal slechte schakelaar op een af en toe.

Maar ook op andere terreinen van het leven een belangrijke rol spelen in de COPD-preventie. Informeer bij uw werkgever of en wat er wordt gedaan om ervoor te zorgen dat uw werkplek is geassocieerd met een laag stof laden. Ook een hoog niveau van luchtvervuiling is slecht voor de longen. Als je leeft, bijvoorbeeld, het verkeer in een stad met veel verkeer, moet u grote stress, zoals duursporten in de verbonden van de groene ruimten (bijv. parken) of aan de frisse lucht buiten de stad lag.

Geef een reactie